آموزش مقدماتی HTML,XHTML,CSS و JavaScript

دنیای آی تی ، وبلاگ تودرتو

آموزش مقدماتی HTML,XHTML,CSS و JavaScript

دنیای آی تی ، وبلاگ تودرتو

آموزش مقدماتی HTML,XHTML,CSS و JavaScript

فصل اول(ساختار اسناد برای وب)،بخش دوم

جدا کردن سر (Head) از بدنه (Body)  

 

هر وقت که شما یک صفحه را در XHTML بنویسید،صفحه مابین تگ باز <html> و تگ بسته </html> است،همچون مثال قبل.داخل عنصر <html> دو قسمت اصلی صفحه وجود دارد:

·         عنصر <head> : به عنوان سر(head) صفحه به آن مراجعه می شود،شامل اطلاعاتی درباره صفحه است(این محتویات اصلی صفحه نیست).برای مثال ممکن است شامل عنوان (title) و توضیحاتی راجع به صفحه باشد، یا جایی است که مرورگر بتواند دستورهای CSS را برای شرح چگونگی سند باید نمایش داده

شود را پیدا کند.آن ترکیبی از تگ باز <head> و تگ بسته </head> و هر چیز مابین این دو،است.

·         عنصر <body> : به عنوان بدنه صفحه به آن مراجعه می شود،شامل اطلاعاتی است که شما عینا در پنجره اصلی مرورگر خود آن ها را مشاهده می کنید.ترکیبی از تگ باز شده <body> و تگ بسته شده </body> و هر چیزی که مابین این دو،است.

عناصر <html>,<head>,<body> اسکلت یک سند XHTML هستند و ساختمان هر صفحه وب بر روی آن ها ساخته می شود.

<head>

    <title> Popular Websites: Google </title>

 </head

ادامه مطلب ...

آموزش مقدماتی HTML,XHTML,CSS و JavaScript

فصل اول(ساختار اسناد برای وب)،بخش اول   

 

شما برای یادگیری این آموزش نیاز به هیچ گونه اطلاع قبلی از زبان های برنامه نویسی و یا تجربه قبلی برنامه نویسی ندارید.برای پیاده سازی مثالهای این آموزش نیازی به برنامه خاصی ندارید،شما می توانید از یک ویرایشگر متن مثل NotePad ویندوز برای تایپ کدها استفاده کنید و یا می توانید از نرم افزارهای کدنویسی مثل Microsoft FrontPage یا Microsoft Expression Web استفاده کنید.در این تدریس،آموزش استفاده از هیچ گونه نرم افزاری مدنظر نیست، و فقط آموزش کدنویسی با دست و بدون استفاده از هیچ گونه نرم افزار کدنویسی مدنظر است.  

 

ادامه مطلب ...

غیر فعال کردن Show hidden files and folders

برای مشاهده فایلها و فولدرهای پنهان(hide)در ویندوز،شما باید به Folder Options  بروید و از تب View زیر قسمت Advanced settings در زیر شاخه Hidden files and folders را پیدا کنید و حالت Show hidden files and folders را انتخاب کنید.اگر شما بخواهید که این گزینه غیر فعال شود و فایلهای و فولدرهای پنهان در ویندوز شما توسط افراد دیگر قابل مشاهده نباشد،گامهای زیر را انجام دهید.

ابتدا به منو استارت رفته و Run را اجرا کنید.در Run رجیستری ویندوز را فراخوانی کنید(با تایپ regedit در تکس باکس Run).پس از بازشدن رجیستری کلید F3 را بر روی کیبورد خود فشار دهید تا دیالوگ باکس جستجوباز شود.در داخل تکس باکس موجود showall را تایپ کرده و Keys را تیک بزنید.پس از پایان جستجو شما در سمت چپ پنجره فولدر SHOWALL را مشاهده می کنید و در سمت راست پنجره محتویات فولدر SHOWALL را مشاهده می کنید.در قسمت سمت راست CheckedValue را دابل کلید کنید و مقدار Value data آن را از یک به صفر تبدیل کنید و دکمه Ok را کلیک کنید.حالا گزینه Show hidden files and folders غیر فعال است.برای فعال کردن گزینه گامهای قبل را انجام دهید و این بار به مقدار صفر را به یک تبدیل کنید.

3 مشکل کامپیوتر که می توان درست کرد


تا قبل از اینکه با چکش بر روی کامپیوتر خود نکوبیده اید،مطالب زیر را بخوانید.در پایین،لیست موجود علائم و رفتارهایی که به شما کمک می کند تا مشکلات کامپیوتر خود را حل کنید.

ویندوز 7 و ویندوز ویستا معمولا به صورت خودکار این مسائل را مدیرت می کنند،اما این نکات برای تمامی ویندوز ها قابل اجرا است، از ویندوز 95 تا ویندوز 7.

1.       اگر شما این پیغام را دریافت می کنید “your system is running low on virtual memory”

شاید شما با این سناریو آشنا باشید: شما با کامپیوتر خود کار می کنید و بتدریج کامپیوتر شما کند و کندتر می شود.برنامه ها به سختی باز و بسته می شوند.همیشه برای نمایش صفحات وب باید صبر کنید.و سپس در موارد جدی این پیغام “virtual memory is too low” را دریافت می کنید، که نمونه آن در عکس زیر نمایش داده شده است.


پیغام کم بودن حافظه مجازی

حافظه مجازی،فضایی در کامپیوتر شما است که کوتاه شده RAM(Random Access Memory) است.حافظه وقتی که برنامه ای مثل Microsoft Office Word یا Microsoft Office PowerPoint اجرا می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

بنابر این شما برای اصلاح این مشکل چه کاری می توانید انجام دهید و از آمدن این پیغام در آینده جلوگیری کیند؟در پایین برخی راه حل های عنوان شده است که از آمدن پیغام “virtual memory minimum is too low” جلوگیری می کند.  

 

ادامه مطلب ...

استفاده از کیبرد برای جابه جایی پنجره ویندوز

1.       پنجره برنامه ای را که می خواهید جابه جا کنید را انتخاب کنید،و سپس ALT+SPACEBAR را بر روی کیبورد فشار دهید.منو میانبر برنامه نمایش داده می شود.


دستیابی به منو میانبر

2.       Move را کلیک کنید.

3.       از کلیدهای چپ و راست و بالا و پایین بر روی کیبورد برای جابه جایی پنجره استفاده کنید.بنابراین شما می توانید title bar را بر روی صفحه ببینید.

4.       پس از اینکه پنجره را به جایی که خواستید جابه جاکردید،ENTER را فشار دهید.

پیدا کردن مقدار RAM کامپیوتر

1.       بر روی منو Start،Control Panel را کلیک،سپس System را کلیک کنید.

2.       زیر System شما می توانید مقدار RAM را که بر روی سیستم خود دارید را مشاهده نمایید.

نکته : در برخی موارد،گزارش ویندوز هم مقدار مموری که شما بر روی کامپیوتر خود نصب کرده اید و هم مقدار مموری قابل استفاده را نمایش می دهد.اگر شما از ورژن 32-bit ویندوز استفاده می کنید،مقدار مموری قابل استفاده شاید کمتر از مقدار مموری نصب شده بر روی سیستم باشد.