آموزش مقدماتی HTML,XHTML,CSS و JavaScript

دنیای آی تی ، وبلاگ تودرتو

آموزش مقدماتی HTML,XHTML,CSS و JavaScript

دنیای آی تی ، وبلاگ تودرتو

طریقه اجرای برنامه Error Checking


1.       همه فایل های باز را ببندید.

2.       بر روی Start، و سپس برروی My Computer کلیک کنید.

3.       در پنجره My Computer ، برروی درایوی که می خواهید برای یافتن بدسکتورها جستجوشود کلیک راست کلیک کرده، و سپس بر روی Properties کلیک کنید.

4.       در دیالوگ باکس Properties ،بر روی تب Tools کلیک کنید.

5.       دکمه Check Now را کلیک کنید.

6.       در دیالوگ باکس Check Now ( در ویندوز 7 Error-checking نام دارد)، گزینه Scan for and attempt recovery of bad sectors را تیک بزنید، وپس Start را کلیک کنید.


نمونه ای از دیالوگ باکس Check Disk

7.       اگر بدسکتوها پیداشد،تعمیر کردن(fix) برای آنها انتخاب کنید.

نکته : اگر شما فکر می کنید که دیسک شامل بدسکتورها است، فقط گزینه "Automatically fix file system errors" را تیک بزنید.

از Favorites بک آپ تهیه کنید

هنگام عوض کردن ویندوز و نصب یک ویندوز جدید،لیست سایت های مورد علاقه در ستون Favorites از بین می رود.برای تهیه بک آپ از آن ابتدا:

برنامه Internet Explorer را باز کرده و از منوی File ،گزینه Import and Export . . . را انتخاب نمایید.سپس بر روی Next کلیک کنید و از لیس موجود Export Favorites را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.پس از مشاهده لیست آدرس سایت ها و تعیین محلی برای ذخیره شدن فایل بک آپ،برروی Finish کلیک کنید.حالا شما یک نسخه پشتیبانی از لیست Favorites خود در اختیار دارید.

برای استفاده از این نسخه پشتیبان در یک نسخه جدید ویندوز یا در صورت از بین رفت لیست Favorites ، در برنامه Internet Explorer به منو File رفته و سپس Import and Export . . . را انتخاب نمایید.سپس از لیست موجود Import Favorites را انتخاب کرده دکمه Next را کلیک کنید.سپس محل ذخیره فایل پشتیبان بر روی دیسک خود را مشخص کنید و دکمه Finish را کلیک کنید.

برخی از برنامه های مخفی ویندوز

WinChat : برنامه ای که به کمک آن می توانید در شبکه های مبتنی بر ویندوز با دیگر کامپیوترهای موجود در شبکه ارتباط برقرارکنید.کافی است در پنجره Run از منوی Start کلمه WinChat را تایپ نموده و کلید Enter را بزنید تا برنامه اجرا شود.سپس با کلید Dial کامپیوتر مورد نظر در شبکه را انتخاب کنید.در این صورت پیامی برای آن شخص به صورت دعوت فرستاده می شود و در صورت قبول شدن دعوت شما،می توانید با هم چت کنید.

IEXPRESS : برنامه ای برای درست کردن Setup از برنامه های نوشته شده توسط شما ویا فشرده کردن فایل هامی باشد.این برنامه به صورت Wizard طراحی شده است و شما به راحتی می توانید با برنامه کار کنید.در ضمن از این برنامه می توانید برای فشرده کردن فایل ها و انتفال آنها به کامپیوترهای دیگر هم استفاده کنید.این برنامه همه فایل ها را فشرده کرده و فایل اجرایی تحویل شما می دهد و این فایل اجرایی فشرده شده می تواند روی تمامی کامپیوترها باز شود.برای اجرای این برنامه کافی است تا در پنجره Run از منوی Start کلمه IEXPRESS را تایپ نموده و سپس کلید Enter را فشار دهید.

قطع بلندگوی داخل کیس

آدرس زیر را پیدا کنید:

Run>regedit>HKEY-CURRENT-USER\Control Panel\Sound

یک مقدار از نوع String بانام Beep ایجاد کرده و آن را برابر No قرار دهید تا صدای بلندگوی کیس شما قطع شود.

پسورد قوی برای کامپیوتر

به جز یوزر اکانت شما می توانید برای کامپیوترتان پسورد بزارید.برای این منظور Run رو باز کنید و تایپ کنید: syskey

پنجره ای باز خواهد شد.از میان سه دکمه گزینه Update را کلیک کنید.در این قسمت می توانید پسوردی برای کامپیوتر تان انتخاب کنید.در قسمت های زیرین هم می توانید تنظیمات دیگری انجام دهید.مثلا کاری کنید که قفل با فلاپی مخصوصی باز شود.قابل توجه است که اگر در موقع دادن پسورد سه بار اشتباه کنین کامپیوتر ری استارت می شود و اگر پسورد یادتان رفت راهی برای ورود به ویندوز نخواهید داشت.

آشنایی با کلید WinKey

آشنایی با کلید WinKey(بر روی کیبورد با علامت ویندوز نمایش داده می شود)

اغلب افراد از کارایی های کلید ویندوز روی کیبورد بی خبربوده و از امکانات آن استفاده نمی کنند.

WinKey = باز کردن منوی Start و دوباره فشردن آن بستن منوی Start

WK+E = پنجره Windows Explorer را باز می کند(در ویندوز ویستا My Computer را باز می کند)

WK+D = تمامی صفحات را Minimize می کند و دسکتاپ را نمایش می دهد،فشاردن دوباره این کلید ترکیبی تمامی پنجره ها را Maximize می کند.

WK+F = پنجره Search را باز می کند.

WK+L = در صورتی که PowerToys در سیستم نصب شده باشد،صفحه ی Welcome Screen را نمایش می دهد ویا در ویندوز اکس پی بین کاربران سوئیچ می کند.

چگونه می توان کل کاراکترها ( نویسه ها) یک فونت را دید

در ویندوز برنامه  Character Map یا Charmap امکان دیدن مجموعه کاراکترها ( Character sets) هر فونت دلخواهی را فراهم می کند.برای اجرا کافی است که بدین طریق عمل کنید  :

Start > Run > Charmap

پس از اینکه پنجره Character Map باز شد از منوی پایین آمدنی،فونتی را که می خواهید کاراکترهای آن نمایش داده شود را انتخاب کنید.

ذخیره کردن فایل با پسوند دلخواه

اگر بخواهید در ویندوز فایلی را با پسوند بخصوصی ذخیره کنید،برنامه های ویندوز به طور خودکار پسوند مربوط به نوع فایل را به آن اضافه می کنند(برای مثال Number1.c به صورت Number1.c.txt ذخیره می شود).برای جلوگیری از این امر باید نام فایل را مانند “Number1.c” در داخل دو quotation mark قرار دهید.

خارج ساختن سریع برنامه ها از حافظه

زمانی که کلیدهای Ctrl+Alt+Delete را برای خارج ساختن یک برنامه خاطی فشار دهید و یا زمانی که می خواهید از ویندوز خارج شوید و ویندوز می خواهد یک برنامه خاطی را از حافظه خارج کند ویندوز یک پیغام را به برنامه خاطی می فرستد و 20 ثانیه صبر می کند تا برنامه جواب دهد و در صورتی که جوابی دریافت نکند برنامه را از حافظه خارج می سازد.برای اینکه این زمان انتظار را تغییر دهیم تا ویندوز زودتر برنامه های خاطی را از حافظه خارج کند در رجیستری ویندوز در کلید :

hkey_current_user\default\control panel\desktop

یک مقدار رشته ای به نام waittokillapp timeout مشاهده خواهید کرد و حاوی زمان 20000 میلی ثانیه (20ثانیه)است.این زمان را به یک زمان مناسب تغییر دهید،فراموش نکنید که مقدار وارد شده بر حسب میلی ثانیه است.

دلایل خاموش شدن ویندوز

برای اینکه بتوانیم دلایل خاموش شدن ویندوز XP را ببینید باید مراحل زیر را دنبال کنید.

      1- وارد رجیستری در مسیر زیر شوید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Reliability

2- در این مسیر متغیر REG_DWORD به نام ShutdownReasonUI وجود دارد.مقدار این متغیر را از صفر به یک تغییر دهید.حال اگر از منوی Start گزینه Shutdown را انتخاب کنید می بینید که با پنجره همیشگی ویندوز روبرو نمی شوید و یک پنجره ی پیشرفته تر جلوی شما هست.  

ادامه مطلب . . .