آموزش مقدماتی HTML,XHTML,CSS و JavaScript

دنیای آی تی ، وبلاگ تودرتو

آموزش مقدماتی HTML,XHTML,CSS و JavaScript

دنیای آی تی ، وبلاگ تودرتو

آموزش مقدماتی HTML,XHTML,CSS و JavaScript

فصل اول(ساختار اسناد برای وب)،بخش سوم

یادگیری از طریق نگاه کردن به سورس کدهای وب سایت های دیگر

وقتی که HTML آمد،بسیاری از مردم یادگرفتند که چگونه با ویژگی خیلی ساده ای که وجود دارد صفحات خود را ایجاد کنند و شما این ویژگی را در بیشتر مرورگرهای رایج یافت می کنید _ توانایی نمایش سورس کدی که صفحه را ساخته است.

اگر شما به منو View در مرورگر خود بروید،و با توجه به نوع مرورگر خود یکی از گزینه های View Source یا Page Source را مشاهده کنید،شما باید کدی که صفحه را ایجاد کرده است،ببینید.

اگر شما بخواهید ببینید که چگونه نویسنده یک صفحه به برخی چیزها برروی صفحه دسترسی دارد،این خیلی فن ساده ای است.تصویر زیر چگونگی مشاهده سورس کد صفحه اصلی سایت تودرتو را نمایش می دهد(پنجره راست شامل سورس صفحه است)

عناصر برای فرم دادن به متن

شما حالا می دانید که یک صفحه XHTML (برخی زمان ها اسناد XHTML گفته می شود) از عناصری ساخته می شود که چگونگی ساختار محتوای آن را شرح می دهد.هر عنصر چیزهایی را که مابین تگ باز و بسته شده آن قرار دارد را شرح می دهد.همچنین تگ های باز شده می تواند شامل خصیصه هایی باشد که به چیزهای بیشتری را راجع به عنصر خاص شرح می دهد.

شما یادمیگیرید که به وسیله XHTML از چه عناصری می توانید استفاده کنید و این عناصر چه کارهایی را انجام می دهند و هر یک چه خصیصه هایی می توانند داشته باشند.

شما قبلا دیدید که هر سند XHTML با استفاده از عناصر ,و آغاز می شود.شما تا پایان این فصل با جزییات بیشتری راجع به عناصر آشنا می شوید،همچنین به برخی خصیصه ها اشاره می شود که خصیصه های عمومی (universal attributes) نام دارند ( به این اسم فراخوانی می شوند زیرا آنها می توانند بر روی هر عنصری ظاهر شوند).شما می توانید از عناصر زیر برای شرح ساختار متن خود استفاده کنید :

ادامه مطلب . . .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد